Technik reklamy

REKLAMA I MARKETING SĄ WSZĘDZIE

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Technik organizacji reklamy / Technik reklamy to osoba, która organizuje oraz prowadzi sprzedaż produktów i usług reklamowych, a także prowadzi kampanie reklamowe. Ponadto, projektuje oraz wykonuje środki reklamowe.

Nauka w naszej szkole umożliwia:

  • zdobycie dyplomu technika organizacji reklamy / technika reklamy,
  • uzyskanie świadectw / certyfikatów potwierdzających kwalifikacje zawodowe:
    • AU.29 Sprzedaż produktów i usług reklamowych (PP 2017),
    • AU.30  Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej (PP 2017) 

lub

    • PGF.07 Wykonywanie przekazu reklamowego (PP 2019),
    • PGF.08 Zarządzanie kampanią reklamową (PP 2019),
  • przystąpienie do egzaminu maturalnego i po jego zdaniu kontynuowanie nauki na studiach.

MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Absolwent naszej szkoły kształcącej w zawodzie technik organizacji reklamy / technik reklamy może podejmować pracę w:

  • pełnoprofilowych i specjalistycznych agencjach reklamowych jako:
  • agent reklamowy (pracownik działu obsługi klienta),
  • pracownik zespołu do spraw obsługi zlecenia (account manager),
  • pracownik działu kreatywnego,
  • autor tekstów i sloganów (copywriter),
  • projektant grafiki (art designer),
  • pracownik działu produkcyjnego,
  • pracownik działu planowania publikacji,
  • pracownik działu badań rynkowych,
  • działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych jako specjalista ds.:
    • marketingu,
    • reklamy,
    • kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej (public relations),
  • biurach ogłoszeń środków masowego przekazu jako pracownik biura reklamy.

PREDYSPOZYCJE
Technika organizacji reklamy / technika reklamy powinna charakteryzować:

  • umiejętność przechodzenia z jednej czynności do innej i szybkie tempo pracy,
  • wyobraźnia twórcza,
  • wrażliwość estetyczna,
  • kreatywność i abstrakcyjność myślenia,
  • łatwość i jasność wypowiadania się w mowie i piśmie,
  • samodzielność,
  • cierpliwość,
  • zainteresowanie takimi dziedzinami jak: ekonomia, socjologia, psychologia,
  • umiejętności organizacyjne, marketingowe,
  • uzdolnienia plastyczne i językowe.

MOŻLIWOŚCI DALSZEGO KSZTAŁCENIA
W czasie nauki uczniowie zdają egzaminy potwierdzające 2 kwalifikacje zawodowe. Pomyślnie zdane egzaminy zawodowe oraz ukończenie szkoły średniej skutkuje otrzymaniem dyplomu technika organizacji reklamy / technika reklamy, a zdany egzamin dojrzałości daje szanse kontynuowania nauki na studiach wyższych.