Technik organizacji reklamy

REKLAMA I MARKETING SĄ WSZĘDZIE

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Technik organizacji reklamy to osoba, która organizuje oraz prowadzi sprzedaż produktów i usług reklamowych. Potrafi zorganizować i prowadzić kampanie reklamowe. Projektuje oraz wykonuje środki reklamowe.
Nauka w naszej szkole umożliwia:

  • zdobycie tytułu technika organizacji reklamy
  • uzyskanie świadectw potwierdzających kwalifikacje:
    • A.26 “Sprzedaż produktów i usług reklamowych”
    • A.27  “Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej”
  • przystąpienie do egzaminu maturalnego i po jego zdaniu kontynuowanie nauki na studiach

MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Absolwent naszej szkoły kształcącej w zawodzie technik organizacji reklamy może podejmować pracę w:

  • pełnoprofilowych i specjalistycznych agencjach reklamowych jako:
    • agent reklamowy (pracownik działu obsługi klienta)
    • pracownik zespołu do spraw obsługi zlecenia (account manager)
    • pracownik działu kreatywnego
    • autor tekstów i sloganów (copywriter)
    • projektant grafiki (art designer)
    • pracownik działu produkcyjnego
    • pracownik działu planowania publikacji
    • pracownik działu badań rynkowych
  • działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych jako:
    • specjalista do spraw marketingu
    • specjalista do spraw reklamy
    • specjalista do spraw kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej (public relations)
  • biurach ogłoszeń środków masowego przekazu jako:
    • pracownik biura reklamy
    • akwizytor

PREDYSPOZYCJE
Technika organizacji reklamy powinna charakteryzować:

  • umiejętność przechodzenia z jednej czynności do innej i szybkie tempo pracy
  • wyobraźnia twórcza
  • wrażliwość estetyczna
  • kreatywność i abstrakcyjność myślenia
  • łatwość i jasność wypowiadania się w mowie i piśmie
  • samodzielność
  • cierpliwość
  • zainteresowanie takimi dziedzinami jak: ekonomia, socjologia, psychologia
  • umiejętności organizacyjne, marketingowe
  • uzdolnienia plastyczne i językowe

MOŻLIWOŚCI DALSZEGO KSZTAŁCENIA
W czasie nauki uczniowie zdają egzaminy potwierdzające 2 kwalifikacje zawodowe. Pomyślnie zdane egzaminy oraz ukończenie szkoły ponadgimnazjalnej dają tytuł technika organizacji reklamy, a zdany egzamin maturalny daje szansę kontynuowania nauki na studiach wyższych.